Randevu Nasıl Alınır?

https://ekimlikrandevu.nvi.gov.tr


Adresinden randevunun nasıl alınacağı ve dikkat etmeniz gereken hususlar aşağıda belirtilmiştir. Randevu alma portalı'na girmeden önce size sonraki aşamalarda yardım niteliğinde ön bilgilendirme sağlayacaktır. 

Randevu Almaya Başlama:


web sayfasına girdikten sonra kırmızı renkle belirtilen "Randevu Al" butonuna basınız. 

1.Adım - 1 nci Kısım:


Bu bölümde; kimlik bilgileriniz girilmektedir. İlk kısımda "Kimin adına başvurmaktasınız?" sorusuna açılır seçeneklerden uygun olanı seçiniz. Bu kısımda, kendiniz, eşiniz, çocuklarınız vb. seçenekleri seçerek randevu alabiliyorsunuz. T.C. Kimlik Numaranız, adınız ve soyadınızı girdikten sonra "Ben Robot Değilim" doğrulama seçeneğini tıklayınız ve "Sonraki Adım" butonuna basarak diğer adımlara geçebilirsiniz. 

Başkası Adına Randevu Nasıl Alınır?

Herkes adına randevu alınamamaktadır. Sadece kendi adınıza, çocuklarınız, eşiniz, anne yada babanız, vasisi olduğunuz birey ve kardeşiniz adına randevu alabilirsiniz.

Daha sonra kendi T.C. Kimlik Numaranız ile adınız ve soyadınız ve kimin adına randevu alıyorsanız o kişinin T.C. Kimlik Numarası, adı ve soyadını yazınız. 

1.Adım - 2 nci Kısım:



Bu kısımda "Kimlik Doğrulama" işlemi yapılmaktadır. Sizden doğum tarihinizi gün ay ve yıl olarak girmeniz beklenmektedir. "Sonraki Adım" butonunu tıkladıktan sonra aşağıdaki resimde belirtilen benzer bir "Kimlik Doğrulama" sorusu daha gelecektir. 

2.Adım - 1 nci Kısım:

Hangi Nüfus Müdürlüğünden Randevu Alacaksınız?

Bu bölümde: ikametinizin olduğu ilçe nüfus müdürlüğünü yada nüfusa kayıtlı olduğunuz ilçe nüfus müdürlüğünü seçmek gibi bir zorunluluk yoktur. Dilediğiniz Nüfus Müdürlüğüne randevu alabilirsiniz. Ancak sadece randevu aldığınız Nüfus Müdürlüğüne başvuru yapmanız gerekmektedir. 

2.Adım - 2 nci Kısım:

Randevu almak istediğiniz nüfus müdürlüğünün bulunduğu il ve ilçeyi seçtikten sonra size tarih seçim ekranı gelecektir. Bu kısımda tarih seçildikten sonra, seçmiş olduğunuz tarih uygun değilse aşağıdaki ekran karşınıza gelecektir. 

Seçmiş olduğunuz tarih uygun ise size aşağıda belirtilen ekran açılacak, bu ekranda size uygun saat dilimini seçmeniz beklenecektir. 



Size uygun saat dilimini seçtikten sonra, "Sonraki Adım" butonuna basınız. 


3.Adım - 1 nci Kısım:

Teslimat Bilgileri:

Randevu aldıktan sonra başvuru aşamanızda kimlikleriniz hemen teslim edilmemektedir. Bu kimlikler Ankara’da özel bir birimde üretilmektedir. Başvuru aşamasının ardından sizin ibraz etmiş olduğunuz adrese gönderilecektir. Dolayısı ile randevu alırken teslimat bilgilerini yazmanız gereklidir. Bu adresten sadece siz teslim alabilirsiniz. Başka birisinin teslim alması mümkün değildir. Ayrıca birinci derece yakınlarınızın kimliklerini teslim alabilirsiniz.

3.Adım - 2 nci Kısım:


Kimlik kartlarınız basıldıktan sonra size ulaştırılma sürecinde sizinle ne şekilde iletişim kurulmasını tercih ettiğiniz sorulmaktadır. 

Son Adım:

Randevu Özetini Gör:

Son olarak randevu sayfası özeti kontrolünüze ve onayınıza sunulmaktadır. Bu ekranı onayladıktan sonra mutlaka kaydediniz. 

Randevu tarih ve saati geldiğinde İlçe Nüfus Müdürlüğüne müracaat eden kişinin öncelikle sıra numarası alması gereklidir. Sıra numarası verilirken sistem alınan randevu tarih ve saatini esas alarak kişiye uygun olan bir sıra numarası verilmektedir. 


Konu İle İlgili Diğer Yazılar:

Kimler Başvurabilir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yeni Kimlik Kartı Başvurusu Nasıl Yapılır?

- Yeni Kimlik Kartı Randevusu Nasıl Alınır? - Kimler Başvurabilir? - Başvuruda İstenilen Belgeler Nelerdir? - Yeni Kimlik ...